شنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-02-17
کد خبر: 483 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۳ | ارسال توسط :
438 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

بخشی از دانش‌آموزان حاضر در روستاهای خراسان‌رضوی همچنان با معضل اینترنت مناسب برای دسترسی به سامانه شاد روبرو هستند.

به گزارش خبرآنلاین ازخراسان رضوی :  از اسفندماه سال گذشته بود که براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس تعطیل و پس از چند وقت نیز آموزش به صورت مجازی آغاز شد.
آموزش و پرورش نیز از سیستمی به نام «شاد» استفاده کرد اما نبود زیرساخت‌های اینترنتی در برخی مناطق سبب شد تا دانش آموزان نتوانند از این سیستم استفاده و حتی برخی دروس را نخواندند.
پس از امتحانات پایان سال بود که اعلام شد شروع سال تحصیلی هم به صورت مجازی خواهد بود و امکانات و زیرساخت‌ها برای رفع مشکل ارتباطی در روستاها سوق پیدا کرد ولی این مهم همچنان محقق نشده است.
یکی از دانش آموزان روستاهای بخش کاخک گناباد اظهار داشت: هنوز اینترنت نداریم و نمی‌توانیم از سیستم شاد استفاده کنیم و برای همین به مدرسه می‌رویم برای درس خواندن اما بیشتر بچه‌های مدارس شهر از سیستم شاد استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از دانش آموزان در زمینه اینترنت و سیستم آموزش مجازی اظهار داشت: سال گذشته کلی هزینه اینترنت دادیم ولی سرعت در روستا پایین بود و به سختی توانستیم کلاس‌ها را گوش کنیم اما امسال مشکل هزینه حل شده ولی همچنان کیفیت اینترنت پایین است.
مرادی یکی از والدین دانش آموزان هم گفت: چند ماه است که اعلام شده در زمستان احتمال اوج کرونا وجود دارد و مدارس تعطیل و آموزش مجازی خواهد شد ولی برنامه‌ریزی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات زیرساختی اینترنت دیده نمی‌شود و همچنان دانش آموزان مشکل دارند.
حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش گناباد نیز در زمینه مشکلات دانش آمنوزان برای استفاده از سیستم شاد و اینترنت درگناباد اظهار داشت: با وجود اقدامات مخابرات برای کاهش و برطرف کردن تنگناهای اینترنت در مناطق روستایی، هنوز هم زیرساخت‌های این مناطق کافی نیست.
وی ادامه داد: ۶۵ روستا در بخش‌های مرکزی و کاخک گناباد طی چند ماه گذشته با مشکلاتی در این بخش دست به گریبان بودند که از این تعداد در ۳۰ روستا زیرساخت‌های لازم فراهم شد و مودم رایگان در اختیار مدارس آنها قرار گرفت و ارتباط آنها با شبکه شاد برقرار شد.
رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: بیشتر روستاهایی که در برقراری اینترنت دارای مشکل هستند با شهر فاصله زیادی دارند و مشکل حادی از نظر شیوع کرونا در آنها وجود ندارد و آموزش مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس آنها به صورت حضوری برگزار می شود ولی اگر شرایط در این مناطق هم حاد شود در تشکیل کلاس‌ها و ارتباطات آموزشی از طریق فضای مجازی در آینده نزدیک با مشکل مواجه می‌شوند.
احمدی افزود: اداره مخابرات گناباد برای برطرف کردن تنگناهای این روستاها اقدامات زیرساختی را در دستور کار قرار داده است و طی چند ماه آینده این تنگناها کاهش می‌یابد.
وی اضافه کرد: در برقراری اینترنت ADSL هم علاوه بر تعدادی از  روستاها، برخی مدارس شهر گناباد نیز با مشکلاتی مواجهند و برای کاهش معضل برقراری ارتباط اینترنتی مودم‌های دارای سیم کارت خریداری کرده اند تا مشکل برقراری ارتباط  آموزشی با دانش آموزان از طریق فضای مجازی کاهش یابد.

۴۶

منبع خبر ( ) است و پرتال خبری و تفریحی تایم آرامش در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 483 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09379341003  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پرتال خبری و تفریحی تایم آرامش مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پرتال خبری و تفریحی تایم آرامش در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید